Hemsida till företaget
Att skapa en hemsida till företaget kräver oftast att du tänker till en extra gång innan du bestämmer dig för vem du vill anlita.
Det kan vara frestande att anlita den billigaste webbyrån eller vilken granne som helst som har lärt sig att ladda ner ett färdigt tema i WordPress. Eller så slår man på stort och hittar det dyraste man kan hitta för att vara på den säkra sidan.
I regel är inget av alternativen särskilt lönsamma alls.
Idag krävs det mer av en webbdesigner än att kunna lägga in lite texter och en och annan slumpmässigt vald bild som er bra ut.
För att tränga igenom bruset idag så krävs det att man kan väcka de rätta känslorna och skapa en kontakt med besökaren. Det krävs att din webbdesigner har full koll på exakt vad som gäller för din målgrupp och de som köper precis dina varor eller tjänster. Det finns inte en enda sanning som gäller för alla hemsidor, utan din webbdesigner måste kunna se vad som fungerar för just dig.
Innan du drar igång med din hemsida till företaget så bör du ha bestämt vilken budget du har, vilka produkter eller tjänster du vill fokusera på och vilken målgrupp du vill nå. På så sätt kan din webbdesigner ge dig den service som din budget räcker till.